BUDGET VOTE INFORMATION

Board of Education Process for the 2023-2024 Budget
How can you be involved in the budget process?

All school board and budget meetings can be found HERE and they are televised on Bobcat TV, Cablevision channel 20 and Verizon channel 38, at the following times: Sunday 10am; Monday 8pm; Tuesday 12 noon; Wednesday 5pm; Thursday 8pm; and Friday 4pm.

If you cannot attend the meetings, you can become informed about the progress of the budget process by watching the telecast.

Attend the budget hearings to voice your concerns and/or requests for changes. If you come to the meeting to express a specific concern or request and are reading from a prepared statement, please provide 8 copies for the Board members and secretary. Copies of the budget will be available at all schools, the district office, and the North Castle Public Library for review prior to the meetings.

Am I registered to vote?  Click here to confirm.  If you are not registered, and you are a citizen of the USA, and you are 18 years old, and have been a resident of the District for at least 30 days, you can complete these forms and bring them to the vote to receive a ballot.

PRESUPUESTO

Proceso de la Junta de Educación para el presupuesto 2023-2024

¿Cómo puede participar en el proceso presupuestario?

Todas las reuniones de la junta escolar y del presupuesto se pueden encontrar AQUÍ y se televisan en Bobcat TV, Cablevision canal 20 y Verizon canal 38, en los siguientes horarios: domingo 10am; Lunes 8pm; Martes 12 del mediodía; Miércoles 5pm; Jueves 8pm; y viernes 4pm.

Si no puede asistir a las reuniones, puede informarse sobre el progreso del proceso presupuestario viendo la transmisión por televisión.
 

Asista a las audiencias de presupuesto para expresar sus inquietudes y / o solicitudes de cambios. Si viene a la reunión para expresar una inquietud o solicitud específica y está leyendo una declaración preparada, proporcione 8 copias para los miembros de la Junta y el secretario. Las copias del presupuesto estarán disponibles en todas las escuelas, la oficina del distrito y la Biblioteca Pública de North Castle para su revisión antes de las reuniones.

¿Estoy registrado para votar?   Haga clic aquí para confirmar. Si no está registrado, es ciudadano de los EE. UU., tiene 18 años y ha sido residente del Distrito durante al menos 30 días, puede completar estos formularios y llevarlos a votación para recibir un votación

 

CANDIDATES FOR THE BOARD OF EDUCATION, MAY 16, 2023

There are currently two (2) seats up for election.  The list of candidates and proposition can be found here.

BUDGET VOTE PROCESS AND PROCEDURES

The District has three (3) election inspectors and an election chairperson for the annual District Budget and Board of Education Vote. The election inspectors are approved and trained by the Westchester County Board of Elections. The voting machines are provided to the district from the Westchester County Board of Elections. The election inspectors open the sealed voting machines in the morning and close the machines after the polls close to generate the final voting results.  Election inspectors at each voting machine assist voters to ensure that their ballot is inputted into the voting machine properly and that the vote is counted.

The election inspectors observe the opening and counting of all absentee ballots. The poll workers verify voters based on their names and addresses to ensure that they are eligible to vote. After confirmation of residency, the poll workers supply a ballot and provide instructions on completing the ballot properly.

Absentee ballots are available for anyone that is registered to vote prior to the annual school district election. To receive an absentee ballot, an application must first be completed. An application can be requested from the District Clerk or downloaded on the district website.  Absentee ballots may be submitted to the office of the District Clerk located at 10 Tripp Lane by 5 PM on May 16th. Prior to the vote, all absentee ballots are secured in the District Office and not counted until polls are closed after 9:00 p.m. on May 16th. 

After the polls are closed by the election chairperson on May 16th at 9:00 p.m., the election inspectors close the voting machines and generate the final vote tally per each voting machine.   The election inspectors and election chairperson supervise the opening and counting of the absentee ballots.  After the votes from the voting machines and absentee ballots are tallied, the election chairperson reviews and communicates the voting results to the public.  Please refer to District Policy 2120.2 for further information.

CANDIDATOS A LA JUNTA DE EDUCACION, 16 DE MAYO DE 2023

Actualmente hay dos (2) escaños disponibles para la elección. La lista de candidatos y la propuesta se pueden encontrar aquí.   

 

PROCESO Y PROCEDIMIENTOS DE VOTACIÓN DEL PRESUPUESTO

El Distrito tiene tres (3) inspectores electorales y un presidente electoral para el Presupuesto anual del Distrito y la Votación de la Junta de Educación. Los inspectores electorales están aprobados y capacitados por la Junta Electoral del Condado de Westchester. Las máquinas de votación son proporcionadas al distrito por la Junta Electoral del Condado de Westchester. Los inspectores electorales abren las máquinas de votación selladas por la mañana y las cierran después de que cierran las urnas para generar los resultados finales de la votación. Los inspectores electorales en cada máquina de votación ayudan a los votantes a garantizar que su boleta se ingrese correctamente en la máquina de votación y que se cuente el voto.

Los inspectores electorales observan la apertura y el conteo de todos los votos en ausencia. Los trabajadores electorales verifican a los votantes en función de sus nombres y direcciones para garantizar que sean elegibles para votar. Después de la confirmación de residencia, los trabajadores electorales entregan una boleta y brindan instrucciones sobre cómo completar la boleta correctamente.

Las boletas de voto en ausencia están disponibles para cualquier persona que esté registrada para votar antes de la elección anual del distrito escolar. Para recibir una boleta de voto en ausencia, primero se debe completar una solicitud. Se puede solicitar una solicitud al secretario del distrito o descargarla del sitio web del distrito. Las boletas de voto en ausencia se pueden enviar a la oficina del secretario del distrito ubicada en 10 Tripp Lane antes de las 5 p. m. del 16 de mayo. Antes de la votación, todas las boletas de voto en ausencia se aseguran en la oficina del distrito y no se cuentan hasta que se cierran las urnas después de las 9:00 p. m. el 16 de mayo.

Después de que el presidente electoral cierra las urnas el 16 de mayo a las 9:00 p. m., los inspectores electorales cierran las máquinas de votación y generan el recuento final de votos para cada máquina de votación. Los inspectores electorales y el presidente electoral supervisan la apertura y el conteo de las boletas en ausencia. Después de contar los votos de las máquinas de votación y los votos en ausencia, el presidente de la elección revisa y comunica los resultados de la votación al público. Consulte la Política del distrito 2120.2 para obtener más información.

 

 


2023-24 NOMINATING PETITIONS

The Byram Hills Central School District is seeking Board of Education candidates for the Annual School Election and Vote on May 16.

Two trustee seats on the board are up for election.

Prospective Board of Education Candidate Packets are available at the Business Office at 10 Tripp Lane. The office is open Monday – Friday from 8:00 a.m. to 4:00 p.m.

The deadline to submit the nominating petition is Monday, April 17, at 5:00 p.m.

RUNNING FOR SCHOOL BOARD

POSTULACIÓN PARA EL CONSEJO ESCOLAR